ייצוג ודיונים

מול רשויות המס

עסק מקימים כדי להתפרנס ולהרוויח כסף מהחלום שיש לכם ומהמקצוע שאתם הכי טובים בו ורוצים לעסוק בו. כדי שיהיה חוקי הוא חייב להיות רשום בשלוש רשויות המס בישראל והוא חייב לדווח להן מדי תקופה או שנה על ההכנסות וההוצאות שלו. זה חיוני כדי לגבות מסים וכדי לדעת באיזו דרגת מס העסק נמצא ולפי זה לנהל את שנת המס הבאה ודיווחיה לרשויות. את כל העבודה הזאת רצוי להפקיד בידי רואה חשבון שיודע כל מה שנחוץ כדי לדווח נכון וכחוק בכל תקופה וכדי לעדכן אתכם מהו גובה המס שעליכם לשלם.

אילו רשויות מס מחייבות דיווחים?

  • רשות מס ערך מוסף – רשות זאת מחייבת גביית מס ערך מוסף מכל לקוח או נותן שירותים ולשלם אותו לאחר מכן למדינה. הגובה של המע"מ קבוע אבל הסכומים משתנים כך שכל עצמאי וכל בעל עסק מחויבים לסכומים שונים. מס זה נגבה רק מעוסק מורשה וחברות ולכן עוסק פטור לא משלם אותו. עוסק פטור אינו מחויב במע"מ אם הכנסתו נמוכה מגובה הסכום שנקבע לאותה שנה או שהוא עוסק במקצוע שאינו מחויב בכך. יש לדווח למע"מ מדי שנה כדי לקבל את הפטור ובכל מקרה חובה להוציא קבלות ללקוחות.
  • רשות מס הכנסה – רשות זאת מחייבת דיווחים בכל ימות השנה לעצמאים ולחברות וגם לעוסקים פטורים. מס הכנסה משלמים לפי מדרגות מס שנקבעות בדרך כלל לפי גובה ההכנסה אצל כולם. עוסקים פטורים ישלמו רק מס הכנסה ולא מע"מ. עוסקים אחרים ישלמו גם וגם. מס חברות יהיה רק 25% בזמן שגובה המס אצל עוסק מורשה יכול להיות גבוה יותר ולכן יש מי ששוקל להפוך את העסק שלו לחברה כדי לתכנן את המס שלו נכון יותר.

מי מייצג אתכם מולם?
מכיוון שכל רשות מחייבת דיווחים שונים ומעדכנת כל הזמן מה נחוץ לה כדי לקבל את הדיווחים שלכם כחוק וכמה מס עליכם לשלם לכל אחת, מומלץ לבחור ברואה חשבון שמעניק את השירות הזה. הוא אוסף את המסמכים שעליכם להגיש לרשויות והוא מחשב את חבות המס שלכם בכל מקום ומעביר לכם את העדכון איזה סכום עליכם לשלם כדי לעמוד בדרישות החוק.